EUROSPINE Patient Line

Member Login

כאב בגב התחתון - טיפול

כאב חריף בגב התחתון

ברוב המקרים, כאב חריף בגב התחתון ישתפר מעצמו בתוך כמה שבועות, או בעזרת טיפולי פיזיותרפיה לאימון שרירים מסוימים מחדש.

ייתכן שיהיה צורך להשתמש במשככי כאבים ונוגדי דלקת, בתלות בהמלצתו של הרופא.

חשוב להישאר פעיל ככל שניתן, אחרת, שרירי הגב ייחלשו ועלולים להוביל לכאב נוסף, ולחוסר פעילות. מתיחות ותרגילים עדינים יכולים אף הם לעזור.

כאב גב יכול להיות מושפע גם מגורמים כגון אורח חיים, כושר גופני כללי, שביעות רצון בעבודה, לחץ, דיכאון, מצב משפחתי, מערכות יחסים וכו'.

כאב כרוני בגב התחתון

אחד הגורמים החשובים ביותר הוא מצב רוח ירוד, המתואר לעיתים קרובות כדיכאון או כמצוקה. טבעי הדבר להרגיש רע כשחווים כאב מתמיד, אך ידוע גם שתגובה זו מפריעה להחלמה ולחזרה לפעילויות החיים.

הרופא עשוי להמליץ ליטול טיפול תרופתי או להצטרף לתוכנית טיפול שתכלול ייעוץ או טיפול פסיכולוגי. זאת משום שטיפולים אלו הוכחו כעוזרים לאנשים ומלמדים אותם מיומנויות לשליטה בכאב ולניהולו.

ידוע כיום, שאם קיימת אמונה שתנועה עלולה לגרום לפציעה חוזרת בגב, מטופלים מסוימים מגבילים לעיתים את תנועתם, ומתחילים להימנע מפעילויות מסוימות. תופעה זו מכונה כהימנעות הנובעת מפחד. בעוד שהימנעות מתנועות ספציפיות הגורמות לכאב אינה בהכרח בעייתית, הגבלתן של תנועות רבות עלולה לגרום לבידוד ולדיכאון, בגלל הימנעותם של אנשים מעבודה, מחיי חברה, ומפעילויות משק בית. במחקרים מסוימים נטען כי התנהגות זו גורמת למעשה להרעה במצב הגופני, מאחר שהשרירים שאינם בשימוש הולכים ונחלשים.

מתוך כמות נכבדת של עדויות עולה כי הדבר הטוב ביותר הוא להיות פעיל ככל שניתן, לא רק כדי להפחית את המוגבלות ולשפר את התפקוד, אלא גם כדי להפחית את הדיכאון ואת הכאב.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 12.12.2018