EUROSPINE Patient Line

Member Login

זיהום בעמוד השדרה - אבחנה

מאחר שזיהום בעמוד השדרה הוא מצב מאוד נדיר עם שכיחות של 10-4 מקרים למיליון מקרים בשנה, המחלה לעיתים קרובות מאובחנת בשלב מאוחר. כמו כן, התסמינים בדרך כלל אינם ספציפיים, אך קבלת היסטוריה מפורטת מהמטופל חיונית כדי שהרופא יחשוד בכך וימשיך באבחנה בשיטות אבחנה נוספות.

זיהום ראשוני של עמוד השדרה מתרחש לעיתים עם או לאחר זיהומים בחלקי גוף אחרים, למשל בכיס המרה, במפרקים, בריאות, או אפילו בקרומי הלב (אנדוקרדיטיס). בנוסף על גורמי הסיכון שתוארו קודם לכן, זיהום נוסף בגוף בו זמנית עם כאב גב (שאינו קשור במאמץ ומחמיר בלילה) אמור להעלות את החשד לזיהום בעמוד השדרה. תיתכן גם הופעה של חום.

זיהום משני לאחר כל התערבות בעמוד השדרה יכול אף הוא להתרחש, אולם, מדובר באירוע נדיר ביותר. במקרה זה, היסטוריה של כאב גב מתגבר לאחר התערבות, ותסמינים אחרים של זיהום הם הרמז לאבחנה.

מקרים מסוימים של זיהומים בעמוד השדרה עלולים להוביל לשיתוק של כל הגפיים (כשעמוד השדרה הצווארי מושפע) או של שתי הגפיים התחתונות (כשעמוד השדרה החזי מותני מושפע). שיתוק זה יכול להתרחש עקב היווצרות מוגלה בתעלת עמוד השדרה (מורסה) או דרך תנועה חריגה של המקטע המזוהם (חוסר יציבות). שניהם מובילים ללחץ על מבני העצב בתעלה (חוט השדרה או שורשי העצב).

האבחנה תהיה בעיקר באמצעות סריקת דימות תהודה מגנטית (הנקראת MRI) של עמוד השדרה. ה-MRI יראה בדיוק עד כמה תעלת השדרה מוצרת וכמה ההיצרות משפיעה על חוט השדרה. בדיקת דם אף היא חשובה מאוד ויכולה להראות חריגות לא ספציפיות שגם משקפות את דרגת הזיהום.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 29.11.2018