EUROSPINE Patient Line

Member Login

אוסטיאופורוזיס - טיפול

טיפול לא ניתוחי

טיפול לא ניתוחי מיועד להאט ולמנוע את התקדמות האוסטיאופורוזיס על ידי שינוי חילוף החומרים של העצם. תזונה בריאה ואורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית הם שלבים חשובים בטיפול. מניעת נפילות, מתקנים "תומכים" כגון מקלות הליכה או קביים, עשויים לעזור לאנשים מבוגרים.

קיימות תרופות ספציפיות המונעות או מאטות אובדן נוסף של מסת עצם (ביספוספונטים, הורמונים ואחרות) ומעודדות היווצרות עצם חדשה. באופן כללי, נטילת סידן לשיפור איכות העצם יכולה להימשך חודשים ושנים. לכן על המטופל להמשיך בטיפול זה לתקופה ממושכת ויש לעקוב אחריו על בסיס קבוע. סידן וויטמין D חשובים בטיפול הרפואי באוסטיאופורוזיס.

טיפול ניתוחי

ההערכה היא כי כ-10% בלבד מכלל שברי עמוד השדרה הנובעים מאוסטיאופורוזיס מחייבים ניתוח.
ניתן לסכם את המטרות העיקריות של הטיפול הניתוחי בנקודות הבאות:
1. הקלת הכאב
2. ייצוב החוליה שנשברה
3. הפחתת עיוותים כלשהם
4. הסרת לחץ מחוט השדרה
5. יישור עמוד השדרה

ניתן לטפל בייצוב ובשיכוך הכאב באמצעות ניתוח קיפופלסטי או ורטברופלסטי שמשמעותם החדרת סוג של "דבק" עצם לתוך העצם. אם קיים עיוות של עמוד השדרה, לעיתים ניתן לתקן אותו בהליכים ניתוחיים גדולים יותר שבהם נעשה שימוש במכשור מיוחד לעמוד השדרה.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 29.11.2018