EUROSPINE Patient Line

Member Login

גידולים בעמוד השדרה - אבחנה, תסמינים וסימנים

התסמינים של גידול בעמוד השדרה הם בראש ובראשונה כאב גב, המחמיר בלילה בעת מנוחה. גידולים גדולים מסוימים יכולים לגרום לסוג תסמינים של כאב עצבי חריף או מחמיר, כגון כאב מקרין לזרוע או לרגל, או אפילו כאב הגורם לשיתוק פתאומי מלא. אם קיים גידול ראשוני ידוע, הרופא עלול לחשוד בגידול משני בעמוד השדרה ולבצע צילום רנטגן. חלק מהגידולים גורמים לשבר בחוליות לצד כאב גב פתאומי חמור.

האבחנה תהיה בעיקר באמצעות סריקת דימות תהודה מגנטית (הנקראת MRI) של עמוד השדרה. ה-MRI יראה בדיוק עד כמה תעלת השדרה מוצרת ועד כמה ההיצרות משפיעה על חוט השדרה. צילום רנטגן פשוט ו/או סריקת CT (טומוגרפיה ממוחשבת) יראו את מבנה העצם בפירוט רב, ועשויים לאשר את האבחנה ולעזור לרופא בתכנון הטיפול. לעיתים יש צורך בלקיחת ביופסיה לצורך אבחנת גידולים בעמוד השדרה.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 29.11.2018