EUROSPINE Patient Line

Member Login

טראומה - טיפול

אם נדרש ניתוח, מטרתו העיקרית תהיה למנוע מהשבר להחמיר ולגרום נזק נוסף לחוט השדרה או למנח הטבעי של עמוד השדרה. שברים בעמוד השדרה עשויים לגרום להתגברות הכיפוף של עמוד השדרה (גבנון), שיכול להביא לכאב ובעיות בתפקוד בעקבות שינויים ביציבת הגוף. לכן, הטיפול הניתוחי הנפוץ ביותר הוא קיבוע באמצעות ברגים ומוטות, אותם ממקמים מעל ומתחת לחוליות שנפגעו, וכך מונעים שינויים מעוותים נוספים ביציבה. אם אין התוויה לטיפול ניתוחי, בדרך כלל נעשה שימוש במחוך. עבודת המחוך היא הקלה חלקית בכאב, כמו כן הוא יכול להוריד את מידת השינויים ביציבה בעוד השבר מחלים.

מלכתחילה, שבר בעמוד השדרה מלווה במידה ניכרת של כאב, אך כאב חריף זה בדרך כלל נרגע תוך 4-8 שבועות. למרות הטיפול הניתוחי או הטיפול עם המחוך, חלק מהמטופלים עשויים לחוות כאב מתמשך ושינויים ביציבת הגוף (התגברות הגבנון) בעקבות השבר בעמוד השדרה. מומלץ לדון על בעיות אלה עם הרופא או הפיזיותרפיסט המטפל בהם.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 17.09.2018