EUROSPINE Patient Line

Member Login

עיוות עמוד השדרה במבוגרים - טיפול

אמצעי טיפול שמרניים (הידועים גם כלא-ניתוחיים) בעלי חשיבות רבה מאוד בטיפול בעיוות עמוד השדרה במבוגרים. טיפולים שונים מסוג זה לא צפויים לתקן לגמרי את צורתו של עמוד השדרה, אך יש להם יתרונות אחרים, כגון הקלה בכאב וחיזוק הגב.

פיזיותרפיה היא אמצעי טיפול חשוב, העוזר למטופלים ללמוד כיצד להתאים ולחזק שרירים כדי לפצות על השינויים בעמוד השדרה. בדרך כלל נדרשים מספר מפגשים עם המטפל כדי שהמטופל ילמד ויבין את ההיגיון מאחורי כל תרגיל. אפילו מטופלים שבסופו של דבר יזדקקו לניתוח, יפיקו תועלת רבה מפיזיותרפיה לפני הניתוח, כגון בניית שרירים כללית (הכנה מוקדמת לניתוח) וחינוך, שיעזרו למטופלים רבות עם פיזיותרפיה אחרי הניתוח.
יש חשיבות רבה למטפל בריפוי בעיסוק, כדי לספק שיפורים בביתך אם נדרשים, או עזרי ניידות, כגון מקל הליכה או הליכון.
מומלץ שמשככי הכאבים יירשמו על ידי רופא הפוגש את המטופל בקביעות, כדי שיוכל להתאים את התרופות ולעקוב בזהירות אחרי תופעות לוואי אפשריות. כפי שהוזכר לעיל, חשוב לזהות את מקור הכאב, מכיוון שזה ישפיע על סוג הטיפול הנדרש לכאב.

לרוב, בטיפול בעיוות עמוד השדרה במבוגרים שוקלים אפשרות של ניתוח רק אחרי שמנסים את כל אפשרויות הטיפול השמרניות. ניתוח לתיקון עיוות עמוד השדרה דורש בדרך כלל הכנסה של שתלים ממתכת מסביב לעמוד השדרה כדי להחזיק אותו במקום. בדרך כלל זה כולל החדרת ברגים לתוך החוליות. אחרי שהברגים מוקמו, מחברים אליהם מוט, המקבע את התנוחה המתוקנת של עמוד השדרה. הסיכונים של ניתוחי עמוד השדרה בדרך כלל גבוהים יותר במטופלים מבוגרים יותר, מעשנים ומטופלים שיש להם בעיות רפואיות נוספות. יש לדון על כל שיטות הטיפול האלה בפרטים עם המנתח לפני ששוקלים ניתוח כלשהו.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 17.09.2018