EUROSPINE Patient Line

Member Login

דיקור

דיקור כטיפול

מקור הדיקור ברפואה הסינית המסורתית והוא כולל החדרה של מחטים דקות מאוד למקומות ספציפיים בגוף. נקודות אלו ממוקמות לאורך קווי "מרידיאן" אנרגטיים, שמטרתם להגביר את זרימת אנרגיית ה"צ'י" ולעזור בהחזרת האיזון, בהחלמה, ובשיכוך הכאב. אולם, קיימות גם דרכים מערביות יותר לביצוע דיקור, כגון דיקור יבש ודיקור בנקודות הדק, שמשמעותם החדרת מחטים לאזורי שריר מתוחים לשם שחרור המתח.

מחקרים מדעיים שנעשו על דיקור מצביעים על כך שלהחדרת המחטים עצמה דרך העור יש השפעות גופניות, ולמעשה, לא חשוב אם הנקודה היא נקודת דיקור או לא. ממצא זה עשוי לבלבל אם אתה סובל מכאב גב ורוצה לנסות טיפול זה. במחקרים הוסבר כי השפעות החדרת המחט יוצרות שחרור של הורמונים הגורמים לאושר (אופיואידים), ודבר זה יכול להוביל להפחתת הכאב. טיפול בדיקור אמיתי נותן תוצאות דומות לטיפול דיקור מדומה (הקרוי פלצבו) אולם קיים הבדל גדול בין אי-קבלת טיפול כלל, לקבלת טיפול כלשהו (אפילו פלצבו).

לסיכום, דיקור עוזר לשחרר כאבים בטווח הקצר, ועשוי לעזור בשיפור התפקוד. לא חשוב באיזה סוג של דיקור משתמשים מאחר שהוא פועל על מערכת העצבים והמוח. לשם קבלת תוצאות טובות יותר, מומלץ לשלב את הדיקור עם טיפולים קונבנציונליים כגון פעילות גופנית ופיזיותרפיה.

מקורות:

Liu, L., Skinner M., McDonough,S., Mabire L., Baxter GD (2015)
Acupuncture for Low Back Pain: An Overview of Systematic Reviews. Evid Based Complement Alternat Med. 2015; 2015: 328196. Published online 2015 Mar 4. doi: 10.1155/2015/32819

Madsen M.V., Gotzsche, P.C., Hrobjartsson, A. (2009). Acupuncture treatment for pain: systematic review of randomized clinical trials with acupuncture, placebo, acupuncture, and no acupuncture groups. BMJ. 338:a3115

EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 29.11.2018