EUROSPINE Patient Line

Member Login

פיזיותרפיה ותרגילי התעמלות

מה זו פיזיותרפיה?

פיזיותרפיסטים עוזרים להחזיר לגוף את תנועתיות ותפקוד הגב באמצעות מגוון טכניקות שעשויות לכלול טיפול ידני, עיסוי, תרגילי התעמלות ודיקור. הם יכולים לעזור גם בעצות והדרכה. כל ההתערבויות הללו מומלצות בהנחיות הלאומיות והבינלאומיות.

מי הם הפיזיותרפיסטים?

פיזיותרפיסטים הם מומחי בריאות שעברו הכשרה ועובדים בתחומי בריאות רבים כגון נוירולוגיה, אורתופדיה, ובעיות שריר ושלד (עצמות, מפרקים ושרירים). הם יכולים לעזור במקרה שנפצעת ואתה חווה כאב, ורוצה לחזור לאורח חיים פעיל.

פיזיותרפיה לכאב גב תחתון

כאב גב הוא תופעה נפוצה מאוד המשפיעה על 8 מתוך 10 אנשים במהלך חייהם. כשהטיפול נכון, רוב האנשים מחלימים במהירות מכאב גב. זוהי הסיבה הנפוצה ביותר בגינה אנשים אינם מסוגלים לעבוד או לבצע את פעילויותיהם. כאב גב יכול לעיתים קרובות להישנות במהלך החיים.

ידוע, שפיזיותרפיה (של השריר והשלד) והדרכה, עוזרות מאוד לטיפול בכאב הגב.

לכאב הגב גורמים רבים, הכוללים ישיבה בתנוחה אחת במשך זמן רב מדי, נשיאת משאות כבדים בצורה לא נכונה, ופציעות. תחושת לחץ וחרדה יכולות לעיתים להחמיר את הכאב. פיזיותרפיסט טוב, יעבוד על הסיבה לכאב הגב שלך, ויסביר לך מה הוא יכול לעשות כדי לעזור לכאב הגב להשתפר.

פעילות גופנית

פעילות גופנית ואורח חיים פעיל הן דרכים מצוינות לטיפול בכאב גב, ולמניעת הפיכתו לבעיה חמורה יותר. חשוב לזוז כל הזמן כדי למנוע נוקשות, כיווץ, וכאב רב יותר. כאן תוכלו למצוא כמה תרגילים נפוצים לכאב גב.

נראה כי פעילות גופנית ותרגילים עוזרים לטיפול בכאב גב. פעילויות בטוחות לכאב גב כוללות הליכה, שחייה ורכיבה על אופניים.

שיטות טיפול ידניות

שיטות טיפול ידניות

פיזיותרפיסטים משתמשים בשיטות ידניות רבות הכוללות מניפולציה ומוביליזציה.

רפואה אלטרנטיבית ומשלימה

השימוש בטיפולים אלטרנטיביים לכאב גב הולך ועולה, והופך להיות פופולארי יותר. חלק מטיפולים אלה כוללים יוגה, דיקור, עיסוי, צמחי מרפא, הומיאופתיה, מדיטציה, מודעות, טאי צ'י וטיפולים רבים נוספים. אולם, טיפולים אלו לא הוכחו קלינית כיעילים.

עיסוי

פיזיותרפיסטים משתמשים בעיסוי לשחרור שרירים מכווצים, ולהקלה על כאב במפרקים נוקשים וכאובים.
קיימים סוגים רבים של עיסוי, אך כולם משפרים את זרימת הדם באזור, משחררים שרירים מכווצים, משפרים את איזון הגוף, ועוזרים בהחלמה ובהפחתת הכאב.
התועלת של עיסוי למטופלים עם כאב כרוני בגב התחתון יכולה להימשך עד שנה אחת, דבר ההופך טיפול זה ליעיל לאנשים עם בעיות גב, במיוחד אם הוא משולב בפעילות גופנית ובהדרכה.

דיקור

פיזיותרפיסטים רבים משתמשים בדיקור (או בדיקור יבש), כלומר, בהחדרת מחטים דקות מאוד לשרירים או לגידים. פעולה זו עובדת על מערכת העצבים ומרפה את האזורים הספציפיים הללו.

יוגה

יוגה היא סוג של אימון גופני וגם צורה של רפואת גוף-נפש. היא כוללת שילוב של תנוחות שונות עם טכניקות נשימה שעוזרות ליצור איזון פנימי גופני ונפשי. ליוגה יש פוטנציאל גם להקל על כאב.

חלק מיתרונות היוגה כוללים שיפור בגמישות, זרימה טובה יותר של חמצן לשרירים ולמפרקים, השפעות מרפות, ושחרור הורמונים הגורמים לתחושת אושר. כל אלו עשויים לעזור להפחית כאב, חרדה ודיכאון. בהשוואה לתרגילי פיזיותרפיה, נראה כי תוכנית יוגה קבועה יכולה להשיג את כל ההשפעות הללו, וכן לשפר את תנועתיות עמוד השדרה באנשים הסובלים מכאב גב כרוני.

EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 02.09.2019