EUROSPINE Patient Line

Member Login

התערבויות פסיכולוגיות

התערבות פסיכולוגית באנשים עם בעיות בריאות מתמקדת בשינוי אמונות והתנהגויות. הרעיון הכללי הוא שגם כשלא ניתן לרפא את הכאב, עדיין יש דברים רבים שניתן לעשות כדי להתמודד עם הכאב בצורה טובה יותר, וכדי לטפל במצב בדרך המובילה לאיכות חיים טובה יותר.

אף על פי שהתערבויות כאלו מכונות לפעמים 'שיחות טיפוליות' הן כוללות לעיתים קרובות די הרבה 'עשייה', החל מהחשיבה מחדש על הכאב שממנו סובל האדם, וכיצד הוא משפיע על החיים ועל מערכות יחסים, ועד להתנסות בהתנהגויות חדשות ובדרכים למגע בין אישי עם אחרים. ההתערבות הפסיכולוגית הנפוצה ביותר מבוססת על 'טיפול קוגניטיבי-התנהגותי' (CBT). לעיתים קרובות מעודדים את המטופלים לתאר את המחשבות האוטומטיות המפחידות ביותר שלהם, ולהיות מודעים לדפוסי התנהגות שאינם מועילים להם. לאחר מכן מנחים אותם באמצעות תוכניות, לשנות את תבניות החשיבה וההתנהגות האלה, ותומכים בניסיונותיהם לשנות את אופן התנהגותם בחיים האמיתיים.

התערבויות פסיכולוגיות מתבצעות לעיתים קרובות בקבוצות, כך שהמטופלים יכולים ללמוד אחד מהשני, והן מוטמעות הרבה פעמים בהתערבויות רב תחומיות גדולות יותר.

דיכאון - מה זה?

דיכאון הוא מצב רוח ירוד, הכולל נטייה לבכות, לשגות במחשבות אפלות, להרגיש תחושת אשם ואף ייאוש. אנשים עם דיכאון חווים לעיתים קרובות קשיי שינה, ונטייה להגביל את פעילויותיהם. הם מרגישים שקשה להם להתרכז ולקבל החלטות, ולעיתים מדווחים על שינויים בתיאבון ובמשקל. כשאנשים סובלים מכאב הם לעיתים קרובות נעשים דיכאוניים ודאגניים והם עשויים להרגיש מבודדים, חסרי סיכוי וחסרי ישע. בעוד שתחושות ומחשבות אלה אינן בהכרח ההתוויה לאבחנה של דיכאון (הפרעה נפשית), נמצא כי הן יוצרות מכשול להתמודדות טובה יותר ולהחלמה. כשמטופלים עם כאב חווים רגשות מסוג זה לאורך זמן, או כשהם מרגישים מוצפים רגשית, חשוב שיפנו לקבלת עזרה קלינית. בפעם הראשונה, רוב האנשים מבקרים אצל הרופא המטפל שלהם, שעשוי לרשום להם תרופות נוגדות דיכאון או להפנות אותם לטיפול פסיכולוגי.

פחד והימנעות - מה הם?

אנשים רבים החווים כאב חוששים שהם עלולים לעשות משהו, או לזוז בצורה שתחמיר את הכאב שלהם, או שאפילו תגרום לנזק. לעיתים אנשים מקפידים על תנועותיהם או אפילו נמנעים מפעילות ומפעילות גופנית עקב חששותיהם. קיימות עדויות המציעות כי לגבי הפרעות מסוימות כגון כאב גב תחתון, סוג כזה של התנהגות יכול למעשה להיות מכשול להחלמה, וההמלצה היא שהמטופלים יישארו פעילים ככל שהם יכולים. לעיתים חששות אלו ניתנים לטיפול פשוט באמצעות שיחה עליהם עם קלינאים, כגון רופאים כלליים, פיזיותרפיסטים או אחיות. אולם, לחלק מהאנשים קשה מאוד לשנות את אמונותיהם או את התנהגותם, ויש צורך להשתמש בהתערבויות אחרות. התערבויות אלו כוללות טיפולים התנהגותיים כגון טיפול קוגניטיבי התנהגותי.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 29.11.2018