EUROSPINE Patient Line

Member Login

אחרי הניתוח

מה צריך לדעת

עליך להתחיל לתכנן את תקופת ההחלמה לאחר הניתוח לפני שתעבור את ניתוח עמוד השדרה שלך. ככל שרמת הכושר הגופני שלך לפני הניתוח גבוהה יותר, היא תתרום יותר להחלמתך. עליך לדון עם המנתח שלך ועם צוות בית החולים על נושאים שונים, כגון עליה וירידה במדרגות, חזרה לנהיגה וחזרה לעבודה ולפעילות גופנית.

מה שעליך לדעת כדי להאיץ את ההחלמה שלך לאחר הניתוח, תלוי מאוד במצב הרפואי שלך ובניתוח שתעבור. למנתחים שונים יש גישה שונה בנוגע לדברים שמותר או אסור לך לעשות, לכן כדאי שתשאל.

הדברים להלן הנם הנחיות כלליות בנוגע לניתוחים הנפוצים ביותר בעמוד השדרה.

התחלה מוקדמת של תנועה תועיל לך. היא מונעת התפתחות של נוקשות ייתרה, וגם מורידה את הסיכון לסיבוכים כגון קרישי דם ברגלים. אחרי הניתוח יהיה לך כואב למדי, לכן שימוש באמצעים יעילים לשליטה על כאב, בהנחיית הצוות הרפואי המטפל בך, יאפשר לך לנוע בקלות רבה יותר.

חלק מהניתוחים לתיקון כאב הנגרם בעקבות דחיסת עצב, אינם גורמים לפגיעה ביציבות עמוד השדרה, כך שלא תצטרך לחשוש שתפגע בעצמך כשתתחיל לנוע ולחזור לפעילות הרגילה. במקרה של ניתוחים נפוצים, כגון ניתוח כריתת דיסק או ניתוח להורדת לחץ, ייתכן שתשהה בבית החולים תקופה קצרה בלבד, למשל, למשך הלילה או יום-יומיים. ישנן יחידות לניתוחי עמוד השדרה, שיעשו ניתוח להורדת לחץ מעצב נלחץ במסגרת אשפוז יום.

ככלל, ככל שהניתוח מורכב וגדול יותר, כך יעלה משך האשפוז שלך. עליך לדון על הנושא עם צוות הניתוח שלך, משימתם לעזור לך להחלים מהר יותר.

בדרך כלל, בטוח לחזור לנהיגה כאשר אתה מסוגל ללכת היטב ורכשת ביטחון בתנועה. זה משתנה ממטופל למטופל וגם תלוי בסוג הניתוח. מטופל צעיר יותר, בכושר טוב, שעבר ניתוח כריתת דיסק פשוט, עשוי בהחלט לחזור בבטיחות לנהיגה ולעבודה, תלוי בסוג העבודה, תוך שבועיים מהניתוח. למטופל יותר מבוגר, שעבר הליך מקיף יותר, זה ייקח תקופה ארוכה יותר, קרוב ל-6 עד 12 שבועות.

אם היה כאב עצבי לפני הניתוח, לפעמים הוא עשוי לעבור מהר מאוד. למטופלים אחרים השיפור עשוי לקחת יותר זמן. בדרך כלל, יהיה ברור אם הניתוח עזר כעבור לערך 6 שבועות. כאב עצבי לא תמיד עובר לחלוטין. לתסמינים כגון חסר תחושה, ייתכן שייקח חודשים רבים עד שהם ישתפרו, ולפעמים, הם אף יתמידו.

פיזיותרפיה לא תמיד נדרשת לכולם. בדרך כלל, לפני השחרור מבית החולים, הצוות הרפואי יכין אותך לחזרה בטוחה הביתה. ההכנה עשויה לכלול הערכה של הליכה, עליה וירידה במדרגות, ושימוש בעזרי הליכה ועזרי שימוש בשירותים, אם נדרשים.

ממה להיזהר

למרבה המזל, סיבוכים אחרי השחרור מבית החולים הינם נדירים, אך יכולים להתרחש.

כאב מתגבר בפצע, אודם של הפצע וחום עשויים להצביע על זיהום, ועליך לפנות לעזרה ותמיכה רפואית בשלב מוקדם.

אם מופיע לך כאב עצבי חדש או שונה מאוד לאחר הניתוח, עליך לפנות לייעוץ רפואי.

הופעה של תסמין חדש של קושי במתן שתן, במיוחד בצירוף עם אבדן תחושה מסביב לפי הטבעת או החלחולת דורשת תשומת לב רפואית דחופה למדי.

אם תפתח כאב או נפיחות בשוק או ברגל, אלו עשויים להיות סימנים לקריש דם, ולדרוש טיפול רפואי. עליך לבקש עזרה רפואית.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 17.09.2018