EUROSPINE Patient Line

Member Login

איחוי עמוד השדרה / ייצוב / חלפת דיסק

איחוי עמוד השדרה

זהו שם תיאורי למרכיב שכיח בניתוחי השדרה.
איחוי הוא מצב שבו מוציאים את המפרק המאפשר תנועה בין שתי עצמות, ומחברים את העצמות. זה מקשיח את המפרק שעבר איחוי. מכיוון שבעמוד השדרה יש כל כך הרבה מפרקים המאפשרים תנועה, המטופל עשוי שלא להרגיש בקשיחות אם מבצעים איחוי במפרק אחד או שניים. אם מאחים יותר עצמות באזורים הנעים של עמוד השדרה, ניתן יהיה להרגיש קשיחות מסוימת.


איחוי עמוד השדרה נעשה בדרך כלל כחלק מניתוח בעמוד השדרה. ניתן להשתמש בעצם של המטופל עצמו בתור שתל עצם, לפעמים משתמשים בעצם מלאכותית, לפעמים במתכת או חומר מסוג אחר כדי לקבע את העצמות.

בניתוחים רבים כגון ניתוח להפחתת לחץ מחוט השדרה, מסירים עצם כדי לשחרר את הלחץ מהעצבים. בנוסף להפחתת לחץ, ניתן גם לאחות את עמוד השדרה כדי לייצב אותו באותו האזור. כעקרון איחוי מלא בין שתי חוליות, משמעו שאין תנועה של עצם על גבי עצם ברמה זו. אם תנועה לא נורמלית מהווה מרכיב ביצירת כאב, במקרים כאלה לפעמים איחוי עמוד השדרה עשוי לעזור.

ישנם ניתוחים כגון ניתוח לתיקון עקמת, שבהם ניתן לבצע איחוי של מקטע ארוך למדי של עמוד השדרה כדי לקבע אותו בתנוחה מתוקנת וטובה יותר.

ייצוב

משתמשים במונח זה יחד עם המילים "אינסטרומנטציה של עמוד השדרה". זה אומר שאזור שבו יעשה האיחוי, יעבור גם קיבוע עם התקן מושתל. התקנים אלה בדרך כלל מהווים מערכת קשיחה של ברגים ומוטות, שיקטינו את התנועה, ובשאיפה ישפרו את הסבירות של היווצרות איחוי מלא. שתלים שדרתיים עוברים הליך בקרת איכות מחמיר מבחינת השימוש במתכת באיכות רפואית והליכי היצור. שתלים, ברגים, מוטות או ווים בדרך כלל נעשים מטיטניום, כך שניתן יהיה לעשות דימות תהודה מגנטית אם צריך.

בשיחה על המאפיינים של הניתוח שלך, המנתח אמור לספק לך את כל המידע שתרצה. יש לדון גם באפשרויות של ניתוח ללא ביצוע איחוי או ללא שימוש בשתלים, כדי שתהיה ביניכם הבנה טובה וכדי שתתקבל החלטה משוטפת.

כאשר עמוד השדרה אינו יציב מבחינה מכנית כתוצאה משברים או אבדן עצם בעקבות גידולים, ייצוב השדרה עם פיגומי מתכת מאפשר חזרה מהירה יותר להליכה, ויוריד את הסיכון של תזוזת עמוד השדרה והיווצרות כאב.

ניתוח לתיקון עקמת בדרך כלל כולל ייצוב עמוד השדרה עם ברגים ומוטות כדי להחזיק אותו במצב מיושר עד להחלמת העצם והיווצרות האיחוי.

החלפת דיסק

החלפת דיסק היא ניתוח שמטרתו לשמר יכולת תנועה. הוא דורש הערכה מדוקדקת, הכוללת בדיקות תרום-ניתוחיות ובדיקות הדמיה, מכיוון שהליך זה לא מתאים למטופלים רבים. לפעמים מציעים אותו לטיפול בכאב גב חמור בעמוד השדרה המותני, שלא השתפר למרות כל שיטות הטיפול הלא-ניתוחיות שלרוב כן עוזרות. לעתים קרובות מבצעים בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת (CT) כדי לשלול נוכחות של דלקת מפרקים במפרקים הפאצטלים הקטנים של עמוד השדרה, זאת מכיוון שאם יש דלקת במפרקים האלה, הניתוח ברוב המקרים לא יעזור.
החלפת דיסק בגב התחתון דורשת ביצוע ניתוח על החלק הקדמי של עמוד השדרה, דרך הבטן. בדרך כלל, בתור מנתח עזר משתתף גם מנתח המומחה לכלי דם, המכיר את העבודה הניתוחית מסביב לכלי הדם במצויים בבטן.

ישנם דיסקים מלאכותיים המיועדים גם לגב התחתון וגם לעמוד השדרה הצווארי. החלפת דיסק באזור הצוואר נעשית גם בגישה קדמית.

התוצאות הראשוניות הראו שיפור טוב מאוד בתסמינים, אבל עם חלוף הזמן, התוצאות בטווח ארוך לא היו שונות בהרבה מתוצאות של טיפול עם איחוי עמוד השדרה לטיפול בכאב גב.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 17.09.2018