EUROSPINE Patient Line

Member Login

זריקות

ישנם מספר סוגים שונים של זריקות. אפשר לסווג אותם לזריקות לטיפול בכאב גב (ואגן) או בכאב ברגל (סכיאטיקה).

זריקות לכאב גב (ואגן) כוללות זריקות למפרקים פאצטלים, זריקות למפרקי העצה והכסל וזריקות לעצם העוקץ.

זריקות לכאב ברגל, שמקורו בעצבים בגב, הן זריקות חסימת שורש העצב וזריקות אפידורליות לאזור הזנבי.


מה יש בתוך הזריקה?

תערובת של מאלחשים מקומיים וסטרואידים המוזרקת לאזור מוגדר. המטרה היא להפחית נפיחות, דלקת וכאב.


האם ישנם סיכונים כלשהם?

לזריקות יש סיכונים קטנים ונדירים מאוד. הם עלולים לכלול אי נוחות זמנית, תגובה אלרגית לתרופה, זיהום ודימום, אבדן תחושה זמני ברגלים או פגיעה בעצבים.


עבור כאב גב


1) זריקה למפרקים פאצטלים
זריקות אלה משמשות לטיפול בכאב גב תחתון (או כאב היורד לכיוון הישבן) הנובע ממפרקים אלה בחלקו האחורי של עמוד השדרה. גודלם של המפרקים הפאצטלים הוא כגודל גרגר פול, ובוחרים באחד המפרקים האלה או יותר כיעד להזרקה. ההליך בדרך כלל נעשה תחת אלחוש מקומי ובהנחיית צילום רנטגן.


2) זריקה למפרקי העצה והכסל
זריקות אלה משמשות לטיפול בכאב הנובע ממפרקי העצה והכסל, הנמצאים בצדו האחורי של האגן, אך היכולים להוות גם מקור לכאב גב תחתון. הזריקות מכוונות ישירות לתוך המפרקים הארוכים מצד אחד או משני הצדדים. ההליך בדרך כלל נעשה תחת אלחוש מקומי ובהנחיית צילום רנטגן.


3) זריקה לעצם העוקץ
עצם העוקץ, המוכרת כעצם הזנב, גם יכולה להיות מקור לכאב. ההליך לטיפול כולל הזרקה של משככי כאבים וסטרואידים מסביב לעצם הזנב. הוא עשוי לכלול גם הנעה ידנית של עצם העוקץ. ההליך בדרך כלל נעשה תחת אלחוש מקומי או תחת הרדמה כללית, אם נעשית הנעה של עצם העוקץ.


עבור כאב ברגל


1) זריקה אפידורלית לאזור הזנבי
זריקות אפידורליות משמשות בעיקר להקלה בכאב ברגלים, שנובע מעצב נצבט בגב התחתון או מהיצרות תעלת השדרה. הזריקה מוחדרת לחלק התחתון ביותר של עמוד השדרה, לפנים עמוד השדרה, ופועלת ישירות ליד האזור הפגוע. ההליך בדרך כלל נעשה תחת אלחוש מקומי ובהנחיית צילום רנטגן.


2) חסימת שורש העצב
זריקות אלה מיועדות לטיפול בכאב הנובע מעצבים שיכולים להיות מגורים (סכיאטיקה) או נלחצים בגב התחתון (היצרות תעלת השדרה). התסמינים כוללים בעיקר כאב היורד לרגליים. כתלות במיקום התסמינים ובממצאים בדימות תהודה מגנטית, נעשית הזרקה לאזור מסביב לעצב ספציפי. ההליך בדרך כלל נעשה תחת אלחוש מקומי ובהנחיית צילום רנטגן.


למה לצפות?

יעילות הזריקות משתנה מאדם לאדם. ישנם אנשים החווים הקלה מידית בכאב, שיכולה להימשך מספר חודשים או שנים. אחרים יפיקו תועלת מוגבלת בעקבות ההליך. אף טיפול אינו מובטח להיות יעיל לכלל האנשים, עם זאת, תמיד חשוב להתחיל או להמשיך עם שגרה של פעילות גופנית קבועה כדי לחזק את הגוף, לשפר את הכושר ולנוע טוב יותר. הפיזיותרפיסט שלך יוכל להמליץ לך את התרגילים המתאימים ביותר עבורך. אפשרי להשיג את השיפור היעיל ביותר לטווח ארוך על ידי שילוב של פעילות גופנית והשכלה בנושא, במקביל לטיפול בזריקות.


טיפים אחרונים

כל אדם מקבל רמה שונה של הקלה בכאב, לכן לא צריך להיבהל אם התוצאה אינה כפי שציפית.

קיומו של כאב אינו תמיד מעיד על כך שיש נזק.

כאב הוא תחושה סובייקטיבית, המושפעת מגורמים רבים ושונים (המצב הנפשי שלך, הסביבה, גנטיקה, מערכות יחסים, דינמיקה משפחתית, מתח נפשי, שביעות רצון מעבודה ועוד.)

הטיפול המומלץ ביותר הוא אורח חיים בריא, הכולל הרבה פעילות גופנית, הרפיה, תזונה בריאה וחשיבה חיובית.

EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 17.09.2018