EUROSPINE Patient Line

Member Login

סקס ושדרה

מיניות היא חלק בלתי נפרד מיחסים תקינים ובריאים. היא לא צריכה להיות הדבר הראשון שתינטשו אם אתה או האדם היקר לך סובלים מכאב גב או צוואר. לכאב, במיוחד לכאב בעמוד השדרה, יכולה להיות השפעה שלילית על יחסי המין. זה קורה בגלל שאנשים מפחדים לפגוע בעצמם, בגלל שהתנועות אכן גורמות לכאב, ולפעמים, בגלל שכאב או תרופות פוגעים בחשק המיני.
זו בעיה נפוצה מאוד, שעליה לא מדברים או כותבים הרבה בהקשר לאנשים עם כאב גב או צוואר. לעתים קרובות, אנשים הסובלים מכאב מתביישים לדבר על זה, אפילו עם הרופא שלהם. סקר הראה, ש-67% מהמטופלים מעולם לא דיברו על ההשפעה של כאב הגב שלהם על חיי המין עם הרופא המטפל בעמוד השדרה שלהם. אפילו אם אתה סובל מכאב כרוני, הוא לא צריך למנוע ממך ליהנות מפן זה של מערכת היחסים שלך.

מובן, שהמגבלות הנגרמות מכאב גב עשויות לגרום למתח שעלול לפגוע במערכת היחסים. האדם שאינו סובל מכאב לעתים מתקשה להבין, מה עובר על בן או בת הזג שלהם. ההשפעות השליליות של הכאב על חיי המין של הזוג עשויות לפעמים לפגוע גם בהיבטים אחרים של מערכת היחסים.
לתקשורת טובה יש משמעות מכריעה. אחרת, בן הזוג עשוי לפרש הימנעות מפעילות מינית כתירוץ לרצון להתרחק, מצב העלול להביא לתחושות של דחייה ועלבון.

בעיות רבות עם עמוד השדרה עשויות להפוך תנוחות מסוימות ללא נוחות. בדרך כלל, אפשר להתגבר על הבעיה הזו בקלות עם קצת מחשבה וניסיונות. ככלל, "אם משהו כואב, לא עושים את זה". תנוחות שאינן נוחות בפעילות היום-יומית שלך, יהיו לא נוחות גם בעת קיום יחסי המין, אך אל תחשוש לנסות תנוחות חדשות.

ככלל, בן הזוג הסובל מכאב גב תחתון צריך לקחת תפקיד פסיבי בפעילות המינית, בעוד בן הזוג השני נותן גירוי מיני בעדינות רבה. פשוט זכרו לא למהר. כמו כן, זהה אילו תנועות נוחות, ואילו מכאיבות וצריך להימנע מהן. לפעמים מגע מיני מכאיב מדי, אך משיכה ופעילות מינית אינן מוגבלות לחדירה. אל תפחד לנסות דברים חדשים, אין שום דבר נכון או לא נכון, נורמלי או לא נורמלי.
הדבר הכי חשוב הוא תקשורת עם בן או בת הזג, לגעת ולהראות אהבה אחד כלפי השני.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 17.09.2018