EUROSPINE Patient Line

Member Login

מה צריך כל מטופל לדעת לפני הניתוח

נכתב על ידי Derek T. Cawley
הידיעה "מתי", "היכן" ו"מה להכין" הן שאלות מפתח לפני ניתוח, אך השאלה החשובה ביותר היא "מדוע". התשובה היא שהניתוח שלך מתוכנן לעזור לך.

ייתכן שזו הפעם הראשונה שאתה מגיע לבית חולים לביצוע הליך. עבורנו, אנשי מקצועות הבריאות, מדובר בעבודה שהוכשרנו אליה, ואנו עושים אותה בכל יום. אנו רוצים שתבטח בנו ותדע שנעשה את המיטב עבורך. עלינו להזהיר אותך תמיד שלא ניתן להבטיח הצלחה באף ניתוח, ושכל סוגי הניתוחים כרוכים בסיכון. זכור, הדבר החשוב ביותר הוא שזהו הגוף שלך וזאת הבחירה שלך. כן, אנחנו יכולים לייעץ לך, ולהסביר לך, אבל תמיד עומדת בפניך האפשרות לקבל או להשהות תוכנית טיפול שהוצעה לך או לסרב לה.
לפעמים, עצם האזכור של סיכון או נזק עשוי להיות מדאיג דיו בכדי שתימנע מהניתוח. הגעה למרפאה באופן מיוחד כדי לדון בניתוח הוכחה כצעד מועיל, העוזר לחזק את הקשר בין המטופל והמנתח (1). הליך הסכמה יסודי עוזר לנו להבין את העדפותיך. כיבוד ערכיך בצורה זאת מעצים אותך ומאפשר לך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

לעיתים קרובות קשה לנו להגיע לאיזון בין מתן מידע רב מדי, למתן מידע מועט מדי (2). אתה זקוק לזמן שיספיק לך כדי לחשוב על הדברים, גם במהלך ההתייעצויות וגם ביניהן. חוברות צבעוניות מודפסות בנוגע להליכים הניתוחיים יכולות להועיל בכך מאוד.

פירוש המילה דוקטור (רופא) מגיע מהמקור הלטיני שלו, והוא ללמד (3). קבלת מידע בנוגע לניתוח בצורה מובנת שתגרום לך להרגיש בנוח, היא חשובה מאוד, לצורך קבלת ההחלטה. חשוב שתדע מהם הסיכויים לחוות תופעות לוואי או סיבוכים, אך הם יכולים להיות רלוונטיים או בלתי רלוונטיים עבורך. באופן מסורתי היה המנתח ממליץ על אפשרות הטיפול. היום מקובל יותר שאתה והמנתח ביחד, תבחרו את האפשרות המוסכמת עליכם ביותר.
המחקר בשדה הטכנולוגיות החדשות שמטרתן לשפר את האבחנה ואת הטיפול ממשיך, אך מעודד לדעת שבמסגרת המחקר ממשיכים גם לגלות מהם הגורמים שמשפיעים על תוצאות הניתוח (4). התועלת של ניתוח דומה, אך לא זהה, לשביעות רצונו של המטופל (5,6). התועלת עשויה להיות הצלחתו הרפואית של הניתוח. שביעות הרצון מבוססת על חוויה נרחבת יותר. גורמים כגון ההליך המנהלתי, האשפוז בבית החולים, הטיפול שלאחר הניתוח והיחסים בין הרופא למטופל עשויים לשחק תפקיד חשוב במידת שביעות הרצון. עדכון יסודי לגבי מה שצפוי לך הוא הכנה טובה לעומד בפניך. רוב הסיכויים שתהיה שבע רצון, כשחוויית בית החולים שלך תהיה תואמת לציפיות שלך.

הקוד האתי הרפואי שלנו עומד תמיד בראש מעיינינו (7), מתוך כך, עליך לדעת לפני הניתוח שהצוות הטיפולי יפעל כדי למלא את רצונותיך, תוך מאמץ להימנע מנזק, ותוך כוונה להשיג את התוצאות הטובות ביותר. בסופו של דבר, היסודות של עידוד והכוונה לאחר הניתוח, נובעים מהאמון שנבנה לפני הניתוח.

החלמה מהירה!
Derek T. Cawley


מקורות:

1) Powell JM, Rai A, Foy M, Casey A, Dabke H, Gibson A, Hutton M. The ‘three-legged stool’: A System for Spinal Informed Consent. 2016;1427-1430.

2) Lemaire R. Informed consent--a contemporary myth? J Bone Joint Surg [Br] 2006;88- B:2–7.

3) docere: to teach, Oxford Latin-English Dictionary

4) Black N. Patient reported outcome measures could help transform healthcare. BMJ (Clinical research ed). 2013;346:f167.

5) Mannion AF, Porchet F, Kleinstück FS, Lattig F, Jeszenszky D, Bartanusz V, Dvorak J, Grob D. The quality of spine surgery from the patient’s perspective. Part 1: The Core Outcome Measures Index in clinical practice. European Spine Journal. 2009;18(3):367-73.

6) Graham B, Green A, James M, Katz J, Swiontkowski M. Measuring patient satisfaction in orthopaedic surgery. J Bone Joint Surg Am. 2015;97(1):80-4.

7) Declaration of Geneva, as currently published by the World Medical Association. Last edition: 2006: Editorial Revision. 173rd Council Session, Divonne-les-Bains
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
Facebook Twitter Linkedin Instagram Youtube channel
website by bestview gmbh
page last updated on 05.11.2019