EUROSPINE Patient Line

Member Login

חוצצים בין-קוציים (Interspinous Spacers)

היצרות תעלת השדרה המותנית (קישור) הוא מצב רפואי שכיח באנשים מעל גיל 60, וניתוח לתיקון היצרות תעלת השדרה הוא אחד ההליכים השכיחים ביותר שנעשים על עמוד השדרה של מבוגרים. התעלה בתוכה עובר חוט השדרה דרך העצמות של עמוד השדרה הופכת לצרה יותר בעקבות נזק ושחיקה הפוגעים בדיסקים ובמפרקים השדרתיים. העצבים העוברים בתעלה הצרה הזו עשויים להימחץ כאשר האדם עומד או הולך למרחק כלשהו, מה שגורם לעקצוץ וכאב עצבי, וכן לאבדן תחושה או חולשה ברגליים (זה נקרא צליעה לסירוגין ממקור נוירוגני). יש הקלה בתסמינים כאשר עמוד השדרה כפוף (כשיושבים או מתכופפים קדימה). כיפוף קדימה מגדיל מעט את החלל בתוכו יושב חוט השדרה, ולכן מתרחשת הקלה בתסמינים.

זה ההיגיון מאחורי החוצצים הבין-קוציים (interspinous spacers).

החוצצים בין-קוציים מושתלים ברמה הבעייתית בעמוד השדרה, בין עצמות הנקראות זיזים קוציים, הממוקמות בחלקו האחורי של עמוד השדרה. החוצצים גורמים לכיפוף קדמי של רמה זו של עמוד השדרה. זה מוריד את הלחץ מהעצבים, ובתורו מביא להקלה של הכאב ברגליים. לעתים קרובות, הניתוח נעשה תחת אלחוש מקומי אך ניתן גם לעשות אותו תחת הרדמה כללית.
המון מטופלים דיווחו על הקלה משמעותית בכאב אחרי ההשתלה של התקן זה, וכיום הממצאים מראים שההליך הזה יעיל בטווח הקצר והבינוני למטופלים שנבחרו בקפידה. עם זאת, ההליך עשוי להיכשל, וייתכן שיידרש ניתוח נוסף.

בחירת המטופלים חייבת להיעשות על ידי מנתחים מומחים בניתוחי שדרה, המסוגלים להציע למטופליהם מגוון של אפשרויות טיפול ניתוחי.
איור: רכינה קדימה, או כיפוף האזור הבעיתי, מגדיל מעט את חלל התוך-שדרתי, ולכן נותן הקלה בתסמינים.
EUROSPINE היא אגודה של מומחים לעמוד השדרה מדיסציפלינות שונות עם ידע נרחב בפתולוגיות של עמוד השדרה. כל אופני הטיפול הידועים היטב והמקובלים לטיפול בפתולוגיות של עמוד השדרה מיוצגים על ידי חברים באגודה שלנו. אולם, האגודה אינה יכולה להיות אחראית על השימוש במידע המסופק; על המשתמש וספק שירותי הבריאות שלו להיות אחראים על ניהול הטיפול הבריאותי שלהם.
website by bestview gmbh
page last updated on 17.09.2018